Quinten en Elly op reis

Krakau en Auschwitz

Krakau is een mooie oude stad met veel monumentale gebouwen maar ook veel leuke terrasjes, bars en restaurants. Eriseen mooi park rondom de hele oude stad. Wat je hier nog veel ziet zijn (oudere maar ook hele jonge) nonnen en priesters (we zagen er met rugzakjes en een North Face fleecejack).

Om het ons maar eens makkelijk te maken hebben we twee excursies met een bus gemaakt. Op zaterdag zijn we naar de zoutmijnen vanWieliczkageweest, ondergrondse mijnen waar men veel kunstwerken en een gigantische kappel van zout heeft gemaakt. Het was erg mooi en boeiend, Toen we terug waren was zowaar de zon te zien, dus lekker daarvan genoten, op een terrasje gezeten en gewandeld naar de Joodse wijk. 's Avonds heerlijk (gregoriaans) gegeten.

Op zondag zijn we naar Auschwitz geweest, tja wat daarvan te zeggen....indrukwekkend, je weet het allemaal wel maar wordt er hier toch weerstil van. Het weer was ook weer erg mistroostig geworden (het had de hele nacht al geregend), dat paste wel in de sfeer. Helaas mocht binnen niet gefotografeerd worden, dus erg veel foto's hebben we niet.

Voor de rest is het erg gezellig in Krakau, kortom:.....een aanrader!

Op naar Boedapest (wat we al kennen), leuk!

Reacties

Reacties

Marijke broeders

Hoi Quinten en Elly,
Een 2e poging om op jullie site te reageren. Marijke en computers hi,hi. Ik lees wel dat jullie het enorm naar jullie zin hebben en ik verheug me ook iedere keer weerop julie verhalen. Nu moet het weer nog meewerken en dan is het perfect. Boedapest, een geweldige stad heeft op mij als kind ale een hele indruk gemaakt . Een hele fijne tijd daar en ik ik wacht al op jullie nieuw reisverhaal.

Goetjes,
Piet en Marijke

Wout en Sonja

Krakau stond gister in de pzc ook uitgebreid beschreven. Ik heb het nu speciaal gelezen, omdat ik wist, dat jullie er waren. Inderdaad mooie oude stad.
Auswitz is heel triest wat daar is gebeurd en het weer maakt het daar nog triester. Geen aanrader voor mij (sonja) Boedapest is straks de moeite waard.
groetjes

Marly & John

Een hele ervaring weer erbij, en boeiende. Een concentratiekamp...pfff...indrukwekkend ja!En dan dat weer erbij.
Verrassende dingen (jonge nonnen en zo!).
En lekker een busexcursie gemaakt!!!!!! Goeie beslissing.

Veel plezier in Boedapest EN mooi weer !

TOEDELOEKES !

Corrie

Hoi,
Door jullie verhalen, krijgen we echt een goed idee wat jullie iedere dag ondernemen en dat is niet mis! Ook de foto's dragen daar zeker aan bij. De eerste week zit er op, maar er komen nog heel veel andere weken.........Blijf genieten. Denken jullie trouwens nog wel eens aan jullie werkzame leven?
Elly, ik ben vanavond nieuwe loopschoenen gaan kopen bij Starshoe. Nu jij er niet bent om te wandelen, moet ik de maandagavond toch op een andere manier besteden! Groetjes van ons

Sigrid Vos

Hallo,

Ik lees met veel plezier jullie verhalen. Zo fijn om zo jullie reis ook van dichtbij mee te maken!
Veel plezier!

groetjes, Sigrid Vos

hennebert christine

hallo,
wij gaan ook naar krakau op 26/12 en ook naar de zoutmijnen en auschwitz . jullie zijn met de bus geweest .waar hebben jullie die bus genomen. en kon je ook met de trein gaan.

hennebert christine

nog iets vergeten bij vorige berichtje .
dank je op voorhand.
gr christine.

Elly

Hoi Christine, wij hebben de bus geboekt in het hotel, die stopt op verschillende plaatsen, meest bij hotels. Volgens ons gaat er geen trein. Excursies naar de zoutmijnen en naar Auschwitz zijn overal te boeken. Het is vast prachtig in Krakau met die sneeuw. Veel plezier alvast.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!