Quinten en Elly op reis

Belgrado en Skopje

12 en 13 mei Belgrado en Skopje

In Belgrado en Skopje zullen we maar 1 nacht blijven. Het is dan de bedoeling dat we redelijk vroeg op de dag arriveren, zodat we nog wat van de stad kunnen zien.

Weer slecht weer onderweg en de wegen houden ook niet over, veel tweebaans. Bij de grens van Hongarije naar Servie staan lange rijen te wachten. Dit alles hebben we wel ingecalculeerd. Het duurt uiteindelijk anderhalf uur voor we erdoor zijn.

Toch zijn we goed op tijd in het hotel, onze kamer is helaas nogal sjofel en klein, maar ja voor 1 nacht is dat niet erg. Ze hebben een parkeerterrein waar Quinten de auto weg kan zetten. De doorgang is zo smal dat hij er met ingetrokken spiegels net doorheen kan. De lokatie van het hotel is echter prima, alles op loopafstand. We hebben eerst gewandeld in een mooi park en daarna in het gezellige centrum waar veeeeeel terrasjes zijn. Het is lekker weer dus daarvan genoten en lekker buiten gegeten. De prijzen zijn ook hier weer errug laag.

Van Belgrado naar Skopje. Bij de grens kost het weer een half uurtje. We moeten af en toe tol betalen, hier een euro, daar weer 50 cent, nou ja Macedonische prijzen. Mooie benzinestations waar men ook nog erg aardig voor ons is (alle ramen + koplampen schoongemaakt, koffie gehaald etc.). Dit alles voor Macedonische prijzen.

Op weg naar het hotel nemen we de verkeerde afslag en komen in een soort van buitenwijk. We raken de weg geheel kwijt en voelen ons voor het eerst (een beetje) onveilig. Quinten vraagt de weg bij een benzinestation, waar net een taxichauffeur aankomt die ons wel wil brengen voor € 7,00. Hij brengt ons netjes door de stad. Het is een leuk hotel en we hebben een mooie kamer met ons eigen terras, top. Het is lekker weer dus even buiten gezeten en dan de stad in, die valt nogal tegen, weinig te beleven. 's Avonds nog lekker op ons eigen terras gezeten, vroeg naar bed want we zijn afgedraaid.