Quinten en Elly op reis

voorbereidingen

De voorbereidingen voor deze lange reis waren heel divers.

Omdat we onze (lease)Peugeot natuurlijk in moeten leveren,hadden we in december de Ka al ingeruild voor een grotere auto (Renault Scenic). Verder hebben we een nieuw navigatiesysteem aangeschaft, dat Quinten ook op de motor kan gebruiken en dat tevens als MP3-speler fungeert. Ook hebben we een mini computertje (netbook) gekocht om mee te nemen.

Eerst hebben we de hotels geboekt waarbij we hebben gezocht naar een fatsoenlijk, niet te duur hotel inhet centrum van de stad met bewaakte parkeergelegenheid. Dit was een aardige zoektocht, die (hopelijk) goed gelukt is.

Verder hebben we ons verdiept in de (verkeers)regels van de vele landen waar we doorheen komen en gekeken wat we juist wel (brandblusser, lifehammer etc.) of niet (navigatie met radarmelder) moeten hebben. Voor Berlijn is bijvoorbeeld een milieusticker verplicht, waarop je kenteken staat vermeld en die je dus van tevoren moet aanvragen. We hebben ook een wegenatlas voor heel Europa gekocht en de nodige informatieboekjes en campinggidsen.

De route in Griekenland kwam deels tot stand met hulp van het Griekenland prikbord, waar we steeds weer nieuwe ideeën vonden.

Voorts hadden we nog wat dingetjes te kopen voor onze kampeeruitrustig, zoals een tweepits gasstel, tevens BBQ, omdat we normaal gesproken een eenpittertje hebben omdat we toch niet zo vaak koken. Dat zal nu wellicht wel het geval zijn.

Omdat lezen één van onze favoriete bezigheden is op vakantie hebben we een voorraadje aangelegd. Samen met de vele reisboekjes is het een aardige verzameling geworden (zie foto). Het geheel past precies in een krat. Ook hebben we een luisterboek gedownload, dat is een probeersel. Nu heb ik (Elly) ook nog een E-book reader gekregen bij mijn afscheid, die zal ook goed van pas komen, wehoeven dusniet bang te zijn dat we niets te lezen hebben.

0 reacties | Reageer

Marly & John

Hi guys,

Jullie zijn er....klaar voor! Spannend! Prettige laatste dagen -voorlopig- in dit landje en hupsakee...moven!

We bellen nog.