Quinten en Elly op reis

Berlijn

De reis naar Berlijn verliep erg voorspoedig, geen files of andere narigheid. De navigatie bracht ons probleemloos naar het hotel, dat perfect is gelegen in het centrum van de stad. We kunnen veel te voet bereiken, ook nog met de metro en de bus geweest.

Het weer zit niet mee, gisteren regenachtig en het is errug koud (winterjas en laarzen zouden niet gek zijn, die hebben we uiteraard niet bij ons). Vandaag 2 uur in de rij gestaan voor de Reichstag (wel de moeite waard). Het hotel is heerlijk warm, dus alles komt weer goed.

In twee dagen tijd kun je natuurlijk niet alles zien maar we hebben een goede indruk van de stad en we hebben gedaan wat we wilden. Het valt opdat het verhaal van de Muur behoorlijk vercommercialiseerd is, er is een levendige handel in T-shirts etc. en een aantal straatartiesten is verkleed als Russische en Amerikaanse soldaten en laat zich aldus met de toeristen fotograferen. Er zijn ook overal foto-exposities etc.

We zijnook naar het Joods museum geweest, een erg mooi, apart gebouw en eenindrukwekkende tentoonstelling over de Joodse geschiedenis met alle facetten vandien.

Kortom, we hebben genoten! Morgen op naar Warschau!

Anneli

Das lang zeg, 2 uur in de kou! Arme jullie! Gelukkig was het wel de moeite waard! Ik zal voor jullie duimen voor beter weer.
Alles goed hier. Tot het volgende verhaal.
Groetjes, Anneli

Irena

Hey ! the blog is working so nicely :) Now I don't have to go to Berlin myself, have seen it all, lol.
So, lets go to the Warsaw now and hope for some better weather !
Drive carefully...looking forward to your next update ! Warmest greetings from me

Marly & John

Heb je iedereen de groetjes van mij gedaan in Berlijn... Ik heb het gevoel dat jullie veeeel cq heeel ver weg zijn, gek he! Het weer is hier ook bijna goed!!!! Fijn dat het zo lekker loopt.

Sterkte in Warschau!

En geniet verder....de zon komt vanzelf wel!
XXXXX

linda

Leuk joh om jullie zo te volgen !
Geniet verder, hopelijk wordt het zomerjassen weer !!
Ben benieuwd naar Warschau !

XXX

Michel en Corrie

Leuk-geschreven-Berlijn-verhaal met daarbij passende foto's!!! Tussen de regels door "lees" je dat het jullie heel goed gaat en dat is wat wij jullie wensen! Blijf genieten. Groetjes!

Wout/Sonja

ja Berlijn is prachtig. maar 2 uur in de kou is ook nogal wat zeg. Onze winterjassen zijn zondag ook weer uit de kast gehaald, vanwege de kou. Het weer totaal omgeslagen met koninginnedag, dat hebben jullie nog meegemaakt. Nu geen regen, maar wel koud.
Goede reis naar Warschau. Leuk om te volgen...groetjes

Kathi Sutton

Elly & Quinten - Marly told me you are off for an adventure! I hope you trip is wonderful and you have a great time. Stay well & enjoy! Greetings from the USA.