Quinten en Elly op reis

Limenaria (Thassos)

Limenaria

Nog even over Thassos. We verbleven daar in een bungalow, toebehorend aan Nellie (Nederlandse) en Nikos (Griek die zijn hele leven in Nederland gewerkt heeft maar in Limenaria geboren is). Ze wonen´s winters in Nederland en ´s zomers in Limeraria. Nikos laat ons zijn geboortehuis zien en vertelt over zijn leven. Toen hij vroeger na een poos Nederland terugkwam met wat Nederlandse ideeen kreeg hij te horen: wie denk je wel dat je bent, de koning van Thassos? We zijn de laatste avond samen wezen eten en het was leuk zijn verhalen te horen en ook om eens te verblijven in een niet-toeristische buurt en zo kennis te maken met het echte Griekse leven. Voorts waren er sowieso nog heel weinig toeristen en men kende ons al gauw zo hier en daar.

Op maandag 24 mei zijn we met de veerboot weer naar het vasteland gegaan, we hebben ons tijdens die overtocht goed vermaakt met de zeemeeuwen, die erg brutaal zijn en Quintens croissant bijna uit zijn handen pikten. Ze maakten zich verder druk met het veroveren van het (blijkbaar) beste plekje op de boot, waar ze elkaar steeds verjoegen. Enfin, je kunt je maar ergens mee vermaken..:). De rit naar Pilion verliep voorspoedig behalve dat we nog met een paar regenbuien onderweg te maken kregen maar dat had te maken met de berg Olympus waar het vaak spookt blijkbaar (Zeus zou zich daar af en toe boos maken). Aangekomen op onze camping op Pilion was het weer erg goed geworden en dat zou zo ook blijven. In ons volgend verhaal meer over de prachtige streek Pilion, waar we zeker nog enige dagen zullen verblijven.

Susan Thielen

Hoi hoi,

Jullie tripje naar Thassos lijkt me ook wel erg leuk eens te doen. Leuk huisje trouwens.

Nog heel veel plezier en geniet er van.

Veel groetjes Susan