Quinten en Elly op reis

Griekse camping in mei (verrassend)

Als wij in de zomer kamperen vermijden we altijd de zogenaamde hoempapa-campings (met alles erop en eraan waar het dan superdruk is en altijd veel Nederlanders te vinden zijn).

Onze verwachting was dat in mei de campings (en zeker de Griekse) niet druk zouden zijn en dat we dus wel eens op een wat luxere konden gaan dan we gewend zijn. Zo komen we terecht op camping Sikia, inderdaad een prachtige camping waar toch al een stuk meer (Nederlandse en Duitse) kampeerders zijn dan we verwacht hadden. De meesten staan aan zee en wij zoeken een prachtig plekje op een rustig veld waar het heerlijk vertoeven is. De eerste dagen komen er af en toe eens een paar motorrijders langs of een auto voor 1 nacht.

De derde dag worden we opgeschrikt door een paar Nederlanders die heel ons veld vol komen zetten met bordjes van wat blijkt de SKC te zijn (Senioren Kampeer Club). Er blijken die dag 14 caravans op ons veld te arriveren. Als we wegrijden komen we ze allemaal tegen. Bij thuiskomst zijn ze allemaal geinstalleerd. Help....we zijn beland in een soort van bejaardensoos. Ze zijn aan het jeu-de-boulen (soort van competitie) en de (enthousiaste danwel teleurgestelde) kreten klinken overal. We zijn uiteraard nogal geschokt, nog nooit hebben we in de zomer met zoveel Nederlandse caravans gekampeerd. Bovendien voelen we ons nog superjong!

Na een paar dagen zijn we er aan gewend en is alles niet zo erg als het eerst leek. We hebben het verder erg naar onze zin in Pilion, er zijn nog een paar caravans verplaatst dus we hebben nog ruimte genoeg.

Een ding weten we zeker: nooit met zo'n club mee!

Sonja/Wout

Wat een leuk verhaal van de Griekse Camping.
Positieve ervan is, dat jullie je steeds jonger gaan voelen. Ik denk ook, dat jullie daar niet in passen, bij die senioren clubs.
Wij gaan zaterdag op pad met de wolga-cruise met 23 nederlanders op een schip van 220 personen. Ben benieuwd.

Michel en Corrie

Hoi, dat zal inderdaad wel even schrikken geweest zijn.....gelukkig valt het dan toch nog mee. Ik ga morgen fietsen en ook dat is een job waarbij we meestal senioren treffen. Eén groot voordeel: je voelt jezelf dan weer jonger. Veel plezier de komende week en daarna hoor je wel weer van ons. Groetjes.

Corina

Ha, ha, ik heb erg moeten lachen om het verhaal over de Nederlanders, heel herkenbaar. Het verhaal over de meeuwen vond ik trouwens ook leuk.
Het is net of jullie echt in Griekenland wonen, zo met de vuilniszak over straat. En met de locals op stap proef je de echte sfeer van het land.
Have fun verder en tot de volgende story.

Groetjes vanuit een op het moment regenachtig Zevenbergen, hopelijk bij jullie beter weer!

Marly & John

Hahahahahaha....wat een 'verrassing'... al die 'jongelui'! Pfff..... Enfin, maak je ook dat eens (een keertje is genoeg!) mee!

Wij zijn back home. Geen zon, maar ja, je kent het: wassen en wassen, telefoontjes, emails etc. Heb het zelfs overleefd zonder computer die 12 days!

Veel plezier, maar dat lukt jullie wel. Kei gaaf! Wat een trip. Perfecto!

XXX