Quinten en Elly op reis

Athene

Vanaf de camping konden we met bus en metro naar de stad. We zijn uitgestapt vlakbij de Acropolis, die we als eerste bezocht hebben. Het is een hele klim naar boven maar erg indrukwekkend. Je hebt ook mooie uitzichten over de stad. Het is een groot complex met gigantisch veel opgravingen, tempels en musea. We hebben er een aardig tijdje doorgebracht.

Na wat gegeten te hebben zijn we met de metro weer naar het centrum gegaan. Daar hebben we een ritje met een toeristenbus gemaakt, o.a. langs het oude Olympisch stadion en nog vele andere bezienswaardigheden.

Tot slot zijn we op de terugweg nog even uitgestapt bij het nieuwe Olympisch stadion uit 2004 dat we op de heenweg hadden gezien. Het was erg leuk om dit eens van dichtbij te zien. Het zag er verlaten bij, alleen het zwembad was in gebruik. We hadden er al eens over gehoord dat het zowat niet meer gebruikt wordt. Volgens de mevrouw die er zat was dat niet zo maar was het zo stil omdat het zomer was. In ieder geval was het toiletgebouw erg verwaarloosd maar kwam goed van pas. Al met al een hele leuke dag.