Quinten en Elly op reis

Meteora

De Meteorakloosters zijn heel bijzonder en wat ons betreft een wereldwonder. Het zijn een aantal kloosters die bovenop hoge rotsen liggen. In vroeger tijdens kon men alleen maar in een net naar boven worden getakeld. Nu zijn er trappen gemaakt en er is ook een weg waarover je met de auto kunt rijden. Daarna is het nog wel klimmen geblazen en het is ruim over de 30 graden. Het is echter alleszins de moeite waard als je eenmaal boven bent

Er is ook nog een soort van kabelbaan over een diep ravijn, waar een soort van kooi over gaat, waarin de nonnen en de monniken zich naar beneden laten vervoeren. We hebben 1 x een paar nonnen zien gaan.

De kloosters zijn te bezoeken, weliswaar met aangepaste kleding. De vrouwen moeten perse een rok aan, als je die niet hebt moet je een omslagrok aan, ik heb er dus diverse aangehad. Verder moeten je schouders bedekt zijn en de mannen mogen niet in korte broek. We mochten nog op de foto met een monnik, die foto is echter helaas niet zo goed gelukt. Al met al een fantastische ervaring om deze kloosters te bezoeken en, zoals gezegd eindelijk Grieks weertje, errug warm dus.

Er is een zwembad op de camping, dus je kunt even afkoelen af en toe. 's Nachts koelt het sowieso lekker af dus we kunnen goed slapen. Morgen een kort ritje naar Ioannina.

De foto's van Meteora volgen nog, het kan even duren omdat we waarschijnlijk op de volgende campings (waaronder die in Albanie) geen internet hebben.

Tot de volgende keer! Enne....wel blijven schrijven hoor!

Corina

Deze trouwe fan van jullie site heeft nog geen verhaal of foto gemist en ik geniet nog steeds van jullie avonturen. Fijn dat jullie nu lekker weer hebben en oh wat hebben jullie al veel moois gezien, die beelden in Delfi zijn machtig mooi. En die geiten en schapen zijn een giller, wat veel tegelijk! Ga zo verder met genieten, dat doen jullie goed.

Corrie

Hoi, zo te lezen en te zien hebben jullie de afgelopen week de "vakantiedraad" weer heel goed opgepakt; ga zo door! Over de Meteorakloosters had ik al van alles van Ad gehoord, nu ben ik heel benieuwd naar jullie foto's.....Geniet van het mooie weer en de mooie plekjes! Groetjes van ons.

Nelly

Hoi, daar zijn we weer. Toch wel bijzonder voor jullie, even je vakantie een weekje onderbreken. Leuk, dat je de kinderen dan toch ook nog even gezien hebt. Wat is Griekenland toch ook mooi. Het ziet er geweldig uit. Toch ook wel een idee daar eens naar toe te trekken. De kloosters had ik eens gezien bij een reisprogramma. Lijkt me zeer apart. Gelukkig is alles goed verlopen he, met de reis, je spullen en de auto.
De hektiek is hier ook weer over.Ik had mijn zus nog een weekje naar hier gehaald. Ben nu weer aan het werk. Krijgen jullie ook nog wat mee van de voetbal.
Hier begint het nu wel te leven hoor. Ik hoop, dat ons elftal er lang in mag blijven. Het ziet er allemaal zo gezellig uit.
Elly en Quinten blijf genieten en laat ons veel van jullie reis zien. Kijk uit naar het volgende bericht.
Lieve groet Leen en Nelly x

Cathy en Schelte

Net jullie volledige reisverslag nog maar eens doorgenomen. Fantastisch!!!
We zijn zelf ook veel op pad en hebben niet veel internet mogelijkheden gehad. Komend weekend zijn we even thuis en dan volgt er nog een mail.
Hart. gr. Cathy en Schelte