Quinten en Elly op reis

Van Albanie naar Dubrovnik

Woensdagavond hebben we in Albanie nog even een wandelingetje gemaakt in de buurt van de camping op het platteland Iedereen zwaait ons vriendelijk gedag en een oud baasje die met zijn schapen en geiten op stap is, probeert een praatje te maken, dat lukt natuurlijk niet. We maken een foto van hem die we laten zien, daar is hij wel verguld mee. Lekker gedouched en geslapen, fijn na al die regenperikelen op de camping. Volgens de weerberichten wordt het nu weer overal goed, dus we hebben weer goede moed.

Donderdag: Zoals ik al schreef zaten we ver in het noorden van Albanie en waar we nu gedacht hebben dat de rest van de wegen wel redelijk goed zouden zijn en dat het bovendien niet zo ver zou zijn, was dat een misvatting, het was een drama!. Over de 50 km naar de grens hebben we ongeveer 3 uur gedaan. Putten, butsen en kuilen, we waren geheel geshaked.

Aan de grens bleek er een computerstoring te zijn. Na een half uur wachten werden onze paspoorten niet eens bekeken en mochten we zo door. Nog wel gekletst met een Engelsman op een motor die in 3,5 weken een tocht had gemaakt van Engeland door Frankrijk, Duitsland Polen Oekraine en Rusland door naar Griekenland en dus ook over de heerlijke wegen van Albanie en dat alles op de motor. Mochten wij denken dat we wat hadden meegemaakt, respect voor deze man. Het was ook nog een echte Engelsman, ala James Bond, lachen.

Dit was dus de grens naar Monte Negro, een wel modern land waar we nog boodschappen hebben gedaan in een moderne supermarkt (o.a. twee heerlijke malse karbonaadjes voor 99 eurocent!). De boodschappen werden voor ons op de band gelegd door een jongemn, door een andere weer ingepakt en door een andere naar de auto gebracht, aldaar in onze auto geladen (dat viel nog niet mee gezien onze zooi in de achterbak), waarna hij het karretje weer meenam. Waar vind je nog zo'n service. De parkeerplaats was ook nog bewaakt, hoe is het mogelijk voor die prijzen.

Vervolgens weer het nodige oponthoud aan de grens met Kroatie en we moesten ook nog met een veerboot over een watertje, dat vergde ook de nodige tijd. Al met al hebben we 8 uur gedaan over 250 km! Na de dag van gisteren hadden we het er wel even mee gehad! Aangekomen op onze camping nabij Dubrovnik is het daar heerlijk rustig en hebben we eindelijk eens gekookt (die karbonaadjes!). Het is ook heerlijk weer, dus weer genieten geblazen.